PŘIHLASTE SE DO WORKSHOPU:

Novinky:

Možná v tom neumím jen chodit

Jak se mi děje v posledních letech, jdu-li si lehnout brzo, brzo se také probudím a už nespím. Pak bloudím po internetu, nebo si čtu, v současnosti „strašlivé” kapitalistické texty Ludwiga von Misese, který je prorokem liberalismu a takzvané rakouské školy. Onehdy jsem dočetl jeho „Liberalismus,” teď jsem si stáhnul z liberálního institutu jeho „Lidské jednání” a pilně se jím prokousávám. Líbí se mi ty názory.

Pochopitelně socialističtí příznivci se mnou nebudou souhlasit, ale řekl bych, že po zkušenostech, kterém mám, jak se samotným socialismem, stejně jako sociálním státem, umím si docela představit společnost založenou na výhodné kapitalistické spolupráci, bez přerozdělovacích systémů. Kde se sice provozuje charita, ale přesně taková, aby nemakačenkové neumřeli hlady, pojídajíce svou polívku, kterou jim služba na charitě nalije do vlastních přinesených nádob a dá jim k ní kus chleba. Kdo by ty ešusy, taky pořád myl?

Pokud se to někomu zdá nedůstojné a nelidské, tak marně přemýšlím, co je na lenosti důstojného a lidského, když se ukazuje, že čím víc se rozdává, tím se zmenšuje chuť k práci. O invalidy a neschopné práce, třeba z důvodu psychického onemocnění, by se starala rodina za pomoci státního příspěvku. Nebo obecní instituce k tomu účelu zřízená. Tak bych si představoval společnost.

Zbytek maká, až se z nich kouří, aby se měli dobře. Kdo se nechce mít dobře podle běžných měřítek, žije alternativním způsobem, jako jsem to viděl na Novém Zélandu v obci Colville, na poloostrov Corommandel. Podle průvodce, tam žili alternativním způsobem, konaly se tam úžasné párty, po celém severním ostrově proslavené, takže mi po přečtení patřičné partie zvědavost nedala a tedy jsem se tam vypravil.

Dorazil jsem do Colville, našel jsme tam zvláštní společnost, kterou jsem popsal na svých cestovních stránkách Pěšky Evropou i jinudy a v kapitole pod názvem „Absolutely beautifull. ” Tedy, alternativně chodili bosi, do půli těla, muži. Zeny byly zahalené, kde zahalené mají být, u některých to byla evidentně škoda, a říkali unisono „lovely.” Já jsem byl lovely, stará škodovka, co jsem tam viděl byla lovely, cesta, kterou jsem vykonával po NZ, byla pro ně lovely.

Takže všichni byli happy a všechno bylo lovely. Tomu se říká: „Pozitivní přístup k životu.” Ale jinak na mě byli vlídní a poskytli mi informace i pomoc, kterou jsem potřeboval. Tedy spočívala v tom, ta pomoc, že mi na obecním úřadu místní odpočívající a pivo pijící občané Colville, zprostředkovali za čtyři dolary přístup na internet a dali mi k tomu kafe. Ty čtyři dolary si účtoval obecní úřad, zprostředkování a hromadný doprovod byl zdarma. Pracující tam byli celkem tři, dva prodavači ve store a jedna dáma na obecním úřadu. Zbytek obyvatelstva měl dlouhodobé volno. Párty se nekonala. Nebo mi neřekli.

V devatenáctém století, kdy vládl bezuzdný kapitalismus, se zjistila zajímavá věc. Lidé bohatli, měli za práci v továrně podstatně více než doma na vesnici. Také proto to dělali, aby se měli lépe. Tím nechci říci, že si nějak extra žili, ale měli díky té dřině vyšší životní úroveň, než jako námezdní síla u sedláka. Protože v těch továrnách většinou pracovali bezzemci. A naříkali. Nepochybně, někteří kapitalisté v rámci konkurenčního boje, snižování nákladů, se chovali jako docela obyčejné svině. Jenže i přesto životní úroveň stoupala. Obecně. To je realita.

Takže kapitalismus, všude tam kde řádně fungovala křesťanská společnost, zajistil postupné zvýšení životní úrovně. Kapitalismus a průmyslová revoluce. Lidi se měli lépe, přesto nadávali, bouřili se, zakládali socanské partaje. Po sto padesáti letech nepřetržitého růstu životní úrovně, nadávají, jsou nespokojení a mají pocit, mimo několika jedinců, podobných těm z Colville, že jsou nehorázní chudáci. A volí socanské přerozdělovací partaje. Ale uvědomuji si, že ještě možná někteří miliardáři nemají pocit, že umřou hlady. Jo jo.

Je skutečností, že dnes lidé mají pocit, že když nemají dvě auta před domem a televizi, plus počítač v každé místnosti, jsou nuzáci, kterým jak se zdá hrozí smrt hladem. Specielně u nás, když ještě musí do práce dojíždět dále jak deset kilometrů, tak se dojíždění za prací zdá být pro mnoho nepřekonatelnou překážkou. Už slyším, jak mi mnozí říkají jak zase kecám. Já, to mám obecně „blbé,” protože dělám ze závislými, kteří dost často v musí po absolvování ústavní terapie hledat práci.

Je zvláštní, že ji zatím všichni našli. I když podle nářku některých pisatelů, jak blogů, tak novinových článků práci najít nemohou. Tak nevím, někdo tedy skutečně kecá. Je tedy pravdou, že mnozí za prací dojíždějí. Pak mají potíže s terapií, ale při troše dobré vůle a mého tlaku, nakonec zvládnou oboje. Tedy moji klienti. Přemýšlím, jak to že ti někteří spoluobčané ne? Jo, nějak asi žiji v jiném světě. Lidé naříkají, že na nich chtějí zaměstnavatelé moc práce.

Já tedy, co si tak pamatuji, tak za totáče, když jsem chtěl vydělat, dost často jsem pracoval v úkolu, třeba ve svém úplně nejpůvodnějším zaměstnání jako klempíř a od rána do večera jsem se nezastavil. Pak jako plavec, nebo jinak pracující občan, to samé. Stejně tak dnes. Chci-li mít životní úroveň podle svých představ, blázinec a plat v něm mě neuživí.

Tedy se musím starat. A je mi přes šedesát. Nikdo mi nic jen tak nedá. Možná v tom jen neumím chodit a vydělávám si peníze prací. Ale zase, nijak mi ta práce nevadí. Dopsal jsem a je čas jít do blázince.Večer domů.

Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 7:48
Nepřihlášený řekl(a)...

"Je zvláštní, že ji zatím všichni našli. I když podle nářku některých pisatelů, jak blogů, tak novinových článků práci najít nemohou. Tak nevím, někdo tedy skutečně kecá." Vycházíte pouze ze svých zkušeností, ale nezlobte se na mě, Vaše zkušenosti jsou Vaše zkušenosti, které se nedají zevšeobecňovat - závislý, s kterými pracujete, si našli práci --to se ale nerovná tomu, že si tu práci najde každý! Nehledě na to, vy sám jste kdysi v jednom blogu psal, že neexistuje 100% zaměstnanost, prostě v každé společnosti budou nezaměstnaní a v současné době v ČR je tato nezaměstnanost opravdu vysoká. Vycházíte ze svých zkušeností, ale kdyby jste šel dnes za podnikatelem pro práci, obešel 20-30 podnikatelů, víte, co následuje? Většina se Vám vůbec neozve, pár z nich Vám odpoví, že práci nemají, a ostatní Vás odbudou. A pokud Vás někdo vezme, tak na černo - "ber, nebo jdi". Není to tak jednoduché. Sám jsem pracující, a vážím si práce, ale vím, že přijít o práci, nebyl bych takto nad věcí, jako Vy! Holt Vaše zkušenosti jsou z dbo minulých, to se na mě nezlobte, srovnáváte způsob života, který jste potkal při svých cestách po světě...prostě a jednoduše, srovnáváte nesrovnatelené, životní uroveň a způsob myšlení lidí je v každé společnosti a zemi jiné.


Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 8:22
Nepřihlášený řekl(a)...

Dovolim si vypsat vypraveni jednoho dedy, jak to na te vesnici v predvalecnych letech u nas na vesnici chodilo. Otec vlastnil statek, syn dojizdel na kole do tovarny, po praci drel na statku do noci. Byl mlady, silny, nestezoval si. Jakmile se ozeni, bude statek jeho. Stalo se. Otec predal statek synovi, neveste za jeji veno poridili vesnicky kramecek. Snazili se oba dva, syn rano v tovarne, nevesta v kramecku, do noci dreli na statku. Nevestin tatinek si chodil do kramecku 'vypujcovat' na tabacek, na zejdlik. Kdyz dcerka nechtela penize dat, sundal z gati pasek, donutil ji.. Synuv otec odnesl na trh co mohl, penize si nechal. Dal jsem ti statek, co by jsi jeste chtel, synku? Vychovali jsme te, ted se musis o nas starat ty. Kdyz se ti to nelibi, tahni! Syn sbalil zenu, dite a tahl. Oba dva tahli do tovarny. A protoze byli zvykli drit od detstvi od rana do noci na statku, po vecerech si postavili hezkou chaloupku. Meli se dobre, odpoledne zazvonil v tovarne zvonec, driny do noci na statku byl konec:-)


Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 8:50
Nepřihlášený řekl(a)...

Jj, zazvonil zvonec a pohádky je konec. Lidi, proberte se, žijeme v 21. století. Svět je jinde, doba je jinde a to, co platilo a fungovalo kdysi, neplatí a nefunguje dnes! Nesrovnávejte nesrovnatelné! A co se kapitalismu týče...jak funguje kapitalismus v naší zemi vidíme na vlastní oči v přímém přenosu! Nejsme vyspělý národ, chování, o kterém píše p. Jílek, tomu se společnost bude muset naučit a myslím si, že je to doba několik generací. Dnešní kapitalismus, tak jak funguje, je jen obraz společnosti, v jaké žijeme.


Obrázek uživatele Jan
22. Květen 9:04
Jan řekl(a)...

Tak já netvrdím, že je to snadné a jednoduché, jen říkám, že ji při troše dobré vuli a snaze našli. :-)


Obrázek uživatele Jan
22. Květen 9:08
Jan řekl(a)...

Dnešní kapitalismus, tak jak funguje, je jen obraz společnosti, v jaké žijeme.

To, co tu dnes je, je socialismus s kapitalistickou křivou hubou. Kapitalismus nás teprve čeká. :-)


Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 9:21
Nepřihlášený řekl(a)...

Přemýšlím, čímto tedy je, že ačkoliv vládne pravice, je tu, jak píšete, socialismus s kapitalistickou křivou hubou... a že to netvrdíte...tvrdíte, že tu někdo kecá. Prostě vy vycházíte ze svých zkušeností, máte určitý vzorek /své pacienty/ a dle Vás, když tento Váš vzorek si našel práci, tak tedy si ji musí najít každý. A následný článek, kde se uvádí opak, že mnoho lidí si práci najít nemůžou, vysvětlujete tak, že "tu někdo kecá". Prostě nemůžete brát Vaší zkušenost jako bernou minci a pravidlo pro všechny životní situace všech. Dnes, když přijde uchazeč do zaměstnbání, sejde se tam společně s ním dalších 60 lidí, mnohdy i víc...takový je zájem mnohdy lidí pracovat.


Obrázek uživatele Jan
22. Květen 9:31
Jan řekl(a)...

pravice? Hmmm, to je pravice asi jako pravé křídlo socialistů. Jinak, ještě jednou, zatím všichni, co znám a hledali práci, tak ji našli. Tak co chcete ještě slyšet?

Kapitalismus vypadá trochu jinak, má jiné daňové nastavení, nemá zákoník práce, atd atd. Všechno to, co nám socialisté říkají, že bez toho to nejde. Ale má dobré a vymahatelné občanské právo, podstatně jinou skladbu a počet státních úředníků.


Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 9:39
Nepřihlášený řekl(a)...

No, a to je otázka několik generací, než k tomu dojdeme. V tomto kapitalismu, o kterém píšete, my nežijeme a proto to nefunguje tak, jak by fungovalo, kdyby tu kapitalismus byl. Dnes je tu jedno velké rozkrádání, jedna velká korupce, zkorumpováno velké množství politiků, přes st. zastupitelstvo, přes složku obrany. Je to jeden velký časem postupně navalený humus, vekterém žijeme a společnost na toto reaguje tak, jak reaguje. Vy vidíte řešení, jak dospět ke kapitalismu, k takovému, o jakém píšete?


Obrázek uživatele Jan
22. Květen 9:45
Jan řekl(a)...

Jasně že vidím. Ve změně daňového systému, tak aby úředník měl toho k rozkradení co nejméně a potom, už si každý to svoje buď pohlídá a nebo nepohlídá, nepotřebuji stát k tomu aby mi říkal jak mám žít, podnikat, na všechno musel být zákon nebo alespoň vyhláška.

Jinak nářky, jak je to špatné mě neberou. Prostě je to takové jací jsme my. Ovšem systém nám je k tomu nápomocen.


Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 9:59
Nepřihlášený řekl(a)...

Je to takové, jací jsme my...a podle toho je i systém. Vždyť systém je takový, jaký si ho uděláme a pokuď jsme tací, jací jsme, podle toho bude i ten systém:) Takže těžko myslet, že systém bude v pořádku, když právě ti, kteří mají možnost měnit systém, si ho nastaví tak, aby vyhovoval především jim. Položil jsme dotaz špatně, zajímalo mě, zda vidíte, případně jak, změnit to tak, aby to odpovídalo Vašemu kapitalismu, o jakém píšete. Druhé nezměníme nikdy, a pokud se oni sami nezmění, tak vždy bude nastavený systém obrazem společnosti, kterou tvoříme my, lid. Prostě a jednoduše, namísto toho, jak by to mělo být, máte řešení, jak toho docílit?:)


Obrázek uživatele Jan
22. Květen 10:20
Jan řekl(a)...

Druhé nezměníme nikdy, a pokud se oni sami nezmění, tak vždy bude nastavený systém obrazem společnosti, kterou tvoříme my, lid

Kdo chce změnit svět, musí změnit sebe.


Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 10:26
Nepřihlášený řekl(a)...

tak o tom ani potom...ovšem řešení, krom povídání o tom, jak si to představujete Vy, nemáte. Představa je pěkná, ale realizace...to je oč tu běží.


Obrázek uživatele Jan
22. Květen 11:48
Jan řekl(a)...

Ta realizace je právě v té vlastní změně, v tom, že na sebe vezmu odpovědnost za svoje štěstí, a neháži ji na politiky. Ti jsou moji služebníci, ne já jejich.


Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 12:06
Nepřihlášený řekl(a)...

Ti jsou moji služebnící...hmm...kéž by, kéž by. Ti nás potřebují leda k volbám, aby byli zvoleni, jinak na lid z vysoka kašlou, viz. každodenní realita. Jinak máte pravdu. I když jen částečnou:)


Obrázek uživatele Jan
22. Květen 12:10
Jan řekl(a)...

Tak já si nestěžuji. Stát mě neplatí a tím je to dané, Stát potřebuje mě a moje peníze, já většinu státních úředníků nepotřebuji a ty, které potřebuji, ty si najímám za své daně. To je ten kapitalismus, který přichází s tímhle systemovým řešením, který se pokouším prosadit. Přidáte se?


Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 13:21
Nepřihlášený řekl(a)...

Víte, Váše názory a pohledy vycházejí z Vaších nabitých zkušeností. Ovšem nelze toto pokládat za tu jedinou "správnou cestu" pro všechny. Nechci být vnímán tak, že Vás tu přesvědčuji, že nemáte pravdu, protože vy ji v jistém pohledu máte, v tom svém pohledu. Jen mám problém s tím, že vy své zkušenosti berete jako bernou minci a občas na mě Vaše názory v blocích působí dojmem, že ať se děje co se děje, ať mluvíte o jakékoliv životní situaci, vždy to berete z dosti úzkého pohledu, toho Vašeho. Kolikrát jste psal, že Vaše zkušenost Vám říká, atd...Potom to lehce svádí k tomu, že se Vaše osobní postoje začínají stavět do pozice mouder, kdy máte na vše řešení. Budu-li mluvit za sebe, na mě to takto působí. Proto mě pak nedá, abych nereagoval.


Obrázek uživatele Jan
22. Květen 13:35
Jan řekl(a)...

A já mám nějaký problém s tím, že tu někdo anonymně reaguje? :-)


Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 20:28
Nepřihlášený řekl(a)...

Pridam neco ze sve zkusenosti z 'kapitalismu jinde'. Technologie a snaha podnikatele mit nejnizsi naklady, vyssi zisk, jinak muze podnik zabalit, vyradila z pracovniho procesu prevazne lidi s nizkym vzdelanim. Maji tri moznosti. Vzdelat se nebo prijmout spatne placenou praci, s nabytou praxi sehnat lepe placenou praci, nebo narikat ze 'prace' neni misto podivat se jak to delaji ti uspesni. Nelekli se ze skoro v padesati musi jit zpatky do skoly/specializovaneho kurzu. Od pradavna platilo ze zeme ktera rozvinula domaci prumysl, zemedelstvi, atd., misto dovozu zamestnala vlastni lidi, zbohatla.


Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 21:00
Nepřihlášený řekl(a)...

http://www.novinky.cz/ekonomika/268258-hroziva-masa-nezamestnanych-na-svete-nemuze-najit-praci-75-milionu-mladych.html

Asi by měla tato masa zabrousit sem , na tento web, kde se dozví, jak na to... Prostě a jednoduše, poslední komentář je opět ukázka toho zúženého pohledu...Tak to prostě nefunguje, a klidně si věřte, že ano..asi celá tato masa jsou hloupí lidi, co pracovat nechtějí...


Obrázek uživatele PB
22. Květen 21:14
PB řekl(a)...

Maji tri moznosti. Vzdelat se nebo prijmout spatne placenou praci, s nabytou praxi sehnat lepe placenou praci, nebo narikat ze 'prace' neni misto podivat se jak to delaji ti uspesni.

Čtvrtou možností je přisát se jako pijavice na pracující plátce daně, tzn. stát se socialistou.


Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 21:33
Nepřihlášený řekl(a)...

Milý pane oponente (21:00)zdravím Vás,

víte, existuje jedno hooodně staré přísloví: Sytý hladovému nevěří. Všimla jsem si toho už vcelku dávno, že lidé, kterým se daří (ať už vlastní zásluhou a šikovností a pilností či jakkoliv jinak), ztrácí určitý cit pro jisté problémy. Důvod je jednoduchý a je jím strach. Pak chodí a všechno vědí,protože nechtějí myslet na to, že co se stalo jiným, může se stát i jim, že žádná síla není věčná a že život může obrátit kartu během vteřiny. Pravice a levice je ve svém podstatě příšerný nesmysl, který neexistuje. Kapitalismus, socialismus, diktatura a všechny tyhle podoby uspořádání společnosti jsou k ničemu. A všichni, kdo se drží jakéhokoliv modelu fungování společnosti sledují jen a jen vlastní zájmy a upevňují své pozice. Děláme to všichni, ale je dobré umět zacházet s brzdou. Neztrácejte cennou energii, bude Vám pak chybět :-).

Hezký večer přeji


Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 21:42
Nepřihlášený řekl(a)...

Milý, milá /21:33/, s tím, co jste napsal/a/, souhlasím, nerozumím, proč je toto adresováno mě? Hezký večer i Vám:)


Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 21:50
Nepřihlášený řekl(a)...

K 21:42

No protože z Vás sálá dobrý a přemýšlivý člověk a na ty já ráda reaguji. Je to nyní umocněno i tím, že se mnou souhlasíte :-)).


Obrázek uživatele Nepřihlášený
22. Květen 22:00
Nepřihlášený řekl(a)...

K 21:42 - Pochopil jsem to tak, že těmi lidmi, o kterých jste psala, jste měla na mysli mě, proto jsme nerozuměl...Napsala jste v podstatě v jednom komenatáři vše to, oč jsem se já snažil v několika. Děkuji :)


Obrázek uživatele Jan
23. Květen 4:30
Jan řekl(a)...

Tím, že lidé diskutují, tím že hledají, se vytváří proces, ve kterém se objevují možnosti. Možnosti jak a kde a s kým třeba zlepšit svůj životní úděl. Každému komu se podaří zlepšit svůj životní úděl, ten dává informaci o jisté cestě a možnosti pro ty další. Bez ohledu na jejich souhlas či nesouhlas.

Většině lidem nejde o možnost, ale o pravdu. A na pravdách končí třeba maželství, nebo podnikání.

. Pak chodí a všechno vědí,protože nechtějí myslet na to, že co se stalo jiným, může se stát i jim, že žádná síla není věčná a že život může obrátit kartu během vteřiny

Nebo, také díky tomu strachu a opatrnosti si uvědomují, že to tak, že se kdykoliv karta může obrátit, a že je právě proto na nich aby se pokud je v jejich silách, minimálně zajistili pro tyto chvíle.

Třeba tím, že pěstují rodinné vztahy, kde je nějaká malá jistota, že nezůstanou na ty potíže sami a nebudou odkázáni na blahovůli zákonodárce. Nebo cizích lidí, kteří jim v podstatě nic nedluží a nemají vůči ním žádné povinnosti.

Budujeme malé jistoty, nikoliv jednu velkou. Pokoušíme se minimalizovat rizika. Hledáme další a další příležitosti. Nebo, spoléháme se na to, že někdo za nás něco vyřeší. Což je ten malér a vytváří se tím jen další potíže.

Lidé, kteří se chovají tvořivě, vzdělávají se ani ne tak ve škole, jako v ve zvládání životních obtíží, tím, že trénují vytrvalost tvoří společnost, kde těch chudých je minimálně.


Obrázek uživatele Jan
23. Květen 7:28
Jan řekl(a)...

http://www.novinky.cz/ekonomika/268258-hroziva-masa-nezamestnanych-na-svete-nemuze-najit-praci-75-milionu-mladych.html

Dal jsem si tu práci a přečetl si uvedený článek. Buď redaktoři, neumí počítat, protože 75 milionu ze sedmi milard není 13%, Jinak, onen levicový článek je přesně v tom duchu demagogie, nikoliv přesných údajů. Takže asi tak. :-)


Obrázek uživatele Nepřihlášený
23. Květen 7:38
Nepřihlášený řekl(a)...

K prispevku z 22.kvetna, 8:22
" Lidi, proberte se, žijeme v 21. století. Svět je jinde, doba je jinde a to, co platilo a fungovalo kdysi, neplatí a nefunguje dnes!"

Funguje to stejne. Vydirani se nejcasteji deje v rodine. Cizi se tak snadno vydirat neda.


Obrázek uživatele Nepřihlášený
23. Květen 7:44
Nepřihlášený řekl(a)...

K 7:28:

"Téměř 75 miliónů mladých lidí ve věku od 15 do 24 let na celém světě, což odpovídá 13 procentům, je bez práce." Jak víte, že mladých lidí ve věku od 15 do 24 let je na celém světě 7 miliard? Oněch zmíněných 13% vychází právě z tohoto údajů:)


Obrázek uživatele Nepřihlášený
23. Květen 7:46
Nepřihlášený řekl(a)...

Na celém světě žije přes 6 miliard obyvatel...ale všech obyvatel, nikoliv z uvedeného vzorku. Takže demagogii jste předvedl právě teď Vy:)


Obrázek uživatele Jan
23. Květen 8:05
Jan řekl(a)...

No, já jen říkám, že se jedná o levicovou demagogii, která je pro novinky typická. :-) Tohle můžete zkoušet na plevicové prostáčky, co vidí všude jen bídu a žal

Mnozí vystudovaní mladí lidé jsou proto nuceni brát zaměstnání na částečný úvazek, případně pracovat jako nekvalifikovaná síla. ILO proto

Chudáci mladí lidé, co studují a jsou zařazeni do toho vzorku. Bože jak ti bolševici lžou. :-)


Obrázek uživatele Nepřihlášený
23. Květen 8:15
Nepřihlášený řekl(a)...

No, já Vám pouze sděluji, jak to s těmi 13% je, že tento údaj nevychází ze 7 miliard, jak jste sdělil Vy. Nic víc, nic míň:)


Obrázek uživatele Nepřihlášený
23. Květen 8:21
Nepřihlášený řekl(a)...

"Pravice a levice je ve svém podstatě příšerný nesmysl, který neexistuje".

Jsem nazoru ze existence protichudnych stran nebo systemu je nutna. K vyssi zivotni urovni, zamestnanosti, zlepseni pracovnich podminek v kapitalistickych statech dopomohla obava z komunizmu. Dnes obchoduje s 'totalitni komunisticko-kapitalistickou Cinou' cely svet. Misto jejiho vyrazeni z obchodnich styku jak se stalo s vychodnim sektorem kupuji jeji vyrobky, prodavaji vlastni, a dopousti se chyby ktera ma negativni dopad na vlastni ekonomii. Stavi tovarny, elektrarny v zemich s levnou pracovni silou, zaviraji vlastni tovarny, nezamestnanych doma pribyva, stat chudne a bude chudnout tak dlouho dokud nebude pracovni sila levna. Zlevneni pracovni sily zajisti vysoka nezamestnanost.


Obrázek uživatele Jan
23. Květen 8:21
Jan řekl(a)...

No, vy tu argumentujete údaji z Novinek, a já vám jen říkám, že takové argumenty jsou pouze liché, lživé, demagogické a zavádějící. At už se jedná o kolik procent, tak jsou účelově nastavené. Takže opět jen jeden nepodepsaný bolševik. :-)


Obrázek uživatele Nepřihlášený
23. Květen 8:37
Nepřihlášený řekl(a)...

Jj, kdyby jste uznal, že Vaše sdělení bylo nepravdivé... A to, že tu argumentujete, že jsem nepodepsaný...jste správcem webu, platíte si za něho, máte tedy možnost nastavit, aby mohly přispívat pouze registrovaní. Je-li tedy možnost přispívat i jako neregistrovaný, nerozumím tedy Vašemu ne prvně zmíněnému faktu, že jsem nepodepsaný...jsem, protože to Vy sám umožnujete.


Obrázek uživatele Jan
23. Květen 8:42
Jan řekl(a)...

Tam není uvedeno z kolika je to obyvatel, jestli ze všech co žijí na zeměkouli, kterých je sedm milard, nebo z jedné miliardy mladých mezi 15 - 24 let, to je vaše interpetace. To že tu jako nepodepsaný šířite demagogické názory vám u mne úctu nezaručí. :-) Ano máte možnost se nepodepsat.


Obrázek uživatele Jan
23. Květen 8:59
Jan řekl(a)...

Jsem nazoru ze existence protichudnych stran nebo systemu je nutna. K vyssi zivotni urovni, zamestnanosti, zlepseni pracovnich podminek v kapitalistickych statech dopomohla obava z komunizmu.

K vyšší životní úrovni dopomohla v kapitalistických státech touhla lidí po lepším životě a schopnost toho dosáhnout. Díky schopnějšímu systému, než je komunismus, socialismus atd. A zrovna tak, může díky touze po lepším tu životní úroveň udržet. Je to jen na nás.


Obrázek uživatele Nepřihlášený
23. Květen 9:10
Nepřihlášený řekl(a)...

Zkusím to ještě jednou: "Téměř 75 miliónů mladých lidí ve věku od 15 do 24 let na celém světě, což odpovídá 13 procentům, je bez práce." Myslím, že to je docela pěkně srozumitělně napsáno:)
A co se získání úcty u Vás týče. Cílem diskuse pro mě není získat u druhého úctu, ale vyjádřit svůj pohled a získat možnost dozvědět se pohled toho druhého. Já se snažím přistupovat k druhému, ačkoliv ne vždy s ním musím souhlasit, s úctou, bez jakýchkoliv imperativ, jako např. označení nepodepsaný bolševik. Myslím si, že toto není zcela fér, ale budiž.


Obrázek uživatele Jan
23. Květen 9:27
Jan řekl(a)...

Používáte demagogii, co není názor, pouze manipulace, takže asi tak. Jinak 13 % čeho a koho? :-)


Obrázek uživatele Nepřihlášený
23. Květen 9:37
Nepřihlášený řekl(a)...

Nebudu dál již k tomuto reagovat, protože v této diskusi nevidím smysl. Hru na pravdu hrát nebudu. Jak je to s 13 %,jsem Vám 2x ocitoval. nerozumíte-li tomu, já Vám to nebudu vysvětlovat.


Obrázek uživatele Nepřihlášený
23. Květen 11:14
Nepřihlášený řekl(a)...

"Téměř 75 miliónů mladých lidí ve věku od 15 do 24 let na celém světě, což odpovídá 13 procentům, je bez práce."

Nezamestnanost se vypocitava z registrace poctu lidi na nezamestnanecke podpore na kterou se urcitym poctem odpracovanych hodin pracujici kvalifikuji. Pokud nemaji odpracovano kvalifikujici se pocet hodin, nejsou vedeni jako nezamestnani. Tak odkud tech 13% nezamestnanych pochazi? Nekdy je vyska zamestnanosti podminena rocnim obdobim. Podniky prijimaji behem sezony. Leto, Vanoce atd.

Kolik mladych lidi ve veku 15-24 let studuje? Universitni studium bezne v tomto veku konci, specializace trva dele. Takze to urcite neni 13%.


Obrázek uživatele Nepřihlášený
23. Květen 20:21
Nepřihlášený řekl(a)...

K 21:14

Čtvrtou možností je přisát se jako pijavice na pracující plátce daně, tzn. stát se socialistou.

--------------------------------------------------------------------------------

:-). Prisata pijavice pije krev a zarovem do tela vylucuje lecive chemikalie. Prisaty socialiste jen pije krev. Dumam ze to ma take urcity blahodarny ucinek. Vynadavame se na nej misto na sebe:-).


Poslat nový komentář

3 + 1 =
Vyřešte tento jednoduchý příklad a zapište výsledek. Př. pro 1+3 vepište 4