Běžte už k čertu

Česká pošta opět nezklamala. Ajka mi poslala cukroví a sušené ovoce, měla to chudinka vypočtené že mi zásilka udělá radost před Vánoci, ale poště se kouzlo nepovedlo. Radost jsem měl až po Vánocích.

Česká pošta opět nezklamala. Ajka mi poslala cukroví a sušené ovoce, měla to chudinka vypočtené že mi zásilka udělá radost před Vánoci, ale poště se kouzlo nepovedlo. Radost jsem měl až po Vánocích. Byla to stejná radost. Mám rád ten mezičas mezi Vánocemi a Novým rokem. Šel jsme dnes do knihovny a byl všude skoro klid. Stavil jsem se cestou zpátky v Tescu na Národní. Výprodej a klid. Tak by se dal charakterizovat ten provoz. Nic jsem si nekoupil. Jen jsem tak pročuměl jednotlivá oddělení, ale žádná zvláštní touha po nákupu se ve mně neprobudila. Zítra jdu v poledne do blázince a odpoledne zase domů. Myslím, že si mi tam bude snad líbit. Skupina, komunitní program a de se domů. Nějak jsem si přestal lámat hlavu s tím co bude. Něco bude.

Všichni mají strach z reformy. No už jsem těch reforem, zdražení zažil dost a dost a nakonec se ukázalo, že si všichni zvykli, za rok na Vánoce byly obchody stejně plné. Ještě nedávno byla víc jak deseti procentní nezaměstnanost, noviny plné katastrofických zpráv a vlastně nic. Teď není nezaměstnanost a zase noviny plné katastrofických zpráv. Jo jo, už jsem přestal skoro noviny kupovat. Akorát na cestu do práce.

Je nuda číst pořád chmurné předpovědi, varování, zdvižené prsty, pomluvy. A to nečtu takzvaný bulvár. Na televizi jsem se přestal dívat, politické debaty nesleduji. Žiji jako v ulitě. A vyhovuje mi to. Z mého hlediska nejangažovanější občan je ten, co stará o svoje a řeší něco veřejného až když nastane skutečně vážná situace. Ta naposled v této zemi byla před pěti lety při povodních. Od té doby to všechno jsou jen quasi problémy. Takzvaný stát co mizerně funguje. Úplatní policajti, nemravní politici, a jim další podobní, mě ani nikoho jiného nespasí. Ti problémy spíš vytvářejí než řeší. Hrůzy jimiž jsem v novinách zaplaven nejsou důvodem změn k lepšímu.
Noviny ani politici se o mě nepostarají. Jestli něco v této zemi funguje, pak ne díky státu, ale díky lidem, co se starají o to aby žili v čistotě a pořádku. Vidím to na domě, kde jsem koupil byt. Během dvou let, plastová okna na schodišti, nové vchodové dveře, vymalováno. Lidé si koupili byty a starají se o dům. Jací jsou takový je dům. Nepotřebují k tomu žádného politika ani úředníka. V domě klid a čisto. Bez jakéhokoliv zásahu obce, policie. Prostě naše starost. Platíme firmu, co se stará o chod a provoz.

Zrovna tak ve svém bytě a v práci. Bud se postarám a nebo se nepostarám. Ale ti starostlivci, co pořád kážou a spravedlnosti a angažovanosti většinou mají zájem jen těžit z toho co vydělám. Stát jsem i já. Já a ostatní občané živíme a tvoříme tenhle stát. Nepotřebujeme žádné intelektuální elity aby nám říkali jak má dům nebo stát fungovat, to víme bez nich. Víme, že je dobré mít čisto, uklizeno. Pořádné dveře a vyvezené popelnice, když to nebude, nezaplatíme. Najednou je vidět, že tam kde má stát nebo obec jen malou pravomoc, věci fungují i bez nich. Kupodivu velmi často především díky tomu, že elity a úředníci nemají žádnou možnost ovlivnění stavu věcí, nebo jen velmi malou.
V této zemi lidem kteří nechtějí se přizpůsobit, stát nic neudělá. I tohle si bohužel nakonec musejí zřejmě vyřešit občané. Bud je eliminují a nebo se odstěhují tam kde nejsou. Je mi k smíchu policajt, jež se vymlouvá, že nemá možnost vyhnat bezdomovce z letiště. Pokud by to nebyl státní podnik, pak je to soukromý pozemek a na soukromém pozemku nemá nikdo neoprávněný co dělat. Z obchodních domů je ochranka dokáže vytlačit. Veřejné místo, ale na soukromém pozemku. Pak platí právo majitele. Také bychom asi nenechali v domě ve sklepě bezdomovce.

Vždy bude skupina těch, kteří se nechtějí přizpůsobit. Bohužel na rozdíl od všech moralistů a humanistů si myslím, že lidé, kteří se rozhodli žít tímto způsobem, prostě ve veřejných prostorách nemají co dělat. Daně neplatí, nijak nepřispívají na chod obce nebo státu, takže ztrácejí jistá práva. To není diskriminace, to je jen právní systém. Neplatíš, neužíváš. Ani veřejné prostory ani chodník ani letištní halu. Případně MHD. Prostě nemáš nárok.

Zvolil si způsob života, pak se vším všudy. Jestli tě někde necháme, tak ze soucitu, ale ne pro tvoje právo. Do určitého věku daně neplatíš, protože se vzděláváš, připravuješ na život v obci. Ve společenství. Od určitého věku prostě už platíš a přispíváš různými formami. Jestliže nechceš dodržovat pravidla, přispívat, pak nemusíš, ale můžeš žít jedině ve volných oblastech, kde obec neinvestovala. Podle mne se to týká parku ani jiných v obecních prostor. I ty obec, to jest občané platí a jimi najaté firmy udržují.

Předlož policajtovi místo občanky zaplacené daňové přiznání a pak se válej v parku, na chodníku co hrdlo ráčí. Kdekoli v tomhle státě. Nemáš zaplaceno, případně nejsi-li nezletilý nebo penzista, potom nemáš nárok. Žij kde chceš, ale ne tam kde nepřispíváš. Chceš-li chlastat, fetovat, klidně si svůj legální chlast, případně drogy kup kde máš možnost, ale na chodníku před krámem nepij, nefetuj. Nebo v parku, který je obce. Občané si platí správu parku, a tedy mají právo žít v klidu bez pohledu na zdělaného, zblitého nebo zfetovaného bezdomovce. Stejné jako kdekoliv v soukromém domě, který mají občané ve spoluvlastnictví. Nevím v čem je problém v takovémhle případě.

Jestliže policista nechce tuhle práci dělat, tváří se že se nic neděje. Pak ho propusťme, protože mít padesát tisíc policistů, z nichž možná polovina nevykonává to co je jejich pracovní náplní pak jsou sice tabulkové počty plné, ale efektivita ničemná. A jen vyhozené peníze. Pak je lepší mít jich polovinu a s větší efektivitou i platy. Na Divokém Západě stačil jeden šerif někdy s jedním maximálně dvěma pomocníky na město. Pokud nedělal co měl, obec ho propustila. Chtěla na něm aby udržel pořádek a dodržování práva. Platila ho za vynucení dodržování práva. Byl si vědom toho, že je placen i za to že nasazuje krk. Jestli jej nechtěl nasazovat, nebyl šerifem, neměl pravomoc a nebyl placen. Musel si získat respekt a uznání. Nemilovali ho, ale potřebovali ho. Ale jen do té doby dokud dělal co měl.

Ach jo, zase jsme se dostal k věcem, co sice jsou věčně omílané, jenže zřejmě je si je nutné pořád připomínat. Společenství svobodných občanů nemusí být totiž nutně společenstvím omezených sebestředných sobců, co nemají potuchy o solidaritě. Myslím, že solidarity jsou schopni jen lidé, co jsou schopni se postarat o sebe, vytvořit hodnoty a pak dát těm potřebným. Nepřizpůsobiví a líní z mého hlediska potřební nejsou. To jsou jen vyžírkové, co ukrádají těm potřebným a nemocným. A vydává se to za ctnost a solidaritu. Jenže se jen podporuje zahálka a lenost, která je matkou hříchu. To platí stále i když mnozí o hříchu ani slyšet. Já se takového hříchu dopouštět nechci abych podporoval lenost a zahálku.